sábado, 16 de abril de 2011

16/04/11

L'article  de Juli Palou - Monserrat Fons va sobre les actituds dels docents davant les noves situacions escolars multiculturals i multilingües.
Recull una sèrie d'estudis que s'han fet amb l'objectiu de trobar la millor forma possible d'aprenentatge i a l'ús de la pròpia llengua del país. Es centra en el paper dels docents ja que aquest són que dins al sistema educatiu, acompanyen i vetllen per unes bone relacions socials i afectives acompanyats d'intercanvi lingüístic.Els docents han de trobar la manera de gestionar els conflictes que poden generar la diversitat de l'aula.
Davant l'arriba dels nouvingut existeix el dilema de ficar-los dins o fora de la classe:

  • Dins: poden aturar el ritme de la classe i ells es poden perdre
  • Fora: pot afectar a les seves relacions interpersonals i ser aïllats pels companys
Alguns opten per l'opció intemitja coordinant les relacions entre l'aula conjunta i l'aula d'acollida, fer una coeducació.

Per altra banda, moltes vegades es pensa que quan arriben els nouvinguts arriben els es més fàcil aprendre castellà que català. Davant d'això els docents han d'establir relacions entre les llengües dels nouvinguts i la llengua de l'escola.

Com a conclusió, es mostren orientacions per com abordar la complexa situació de multiculturalitat i multilingüisme. Els docents han de crear una xarca de col.laboració entre els centres i crear una relació entre alumnes i les seves families. Per tal d'afavorir la convivència i el benestar afectiu dels alumnes. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario