Artur Noguerol, hem comentat un article seu a classe, i he fet un resum i anàlisis personal.
L’article fa referencia a un debat que va sorgir entre el Ministeri amb el Pla LIC, on s’assenyalen el paper de l’escola en l’ensenayment de les diverses llengües.
A la societat actual hi ha diferents desigualtats socials, econòmiques i culturals, canvis en les relacions socials. S’ha d’atendre a la complexitat i prendre consciencia de les diferents qüestions que hi sorgueixen en la comunitat educativa. L’acció educativa s’ha de extendre a la diversitat de la comunitat, per això l’importancia d’una bona coordinació dels centres educatius i la comunitat en general. Els centres ha de ser oberts i aceptar als altres, sense discriminacions; per això es necessita un model de societat obert, democràtic i respectuos amb els drets de les minories.
El Pla LIC preten aconseguir un bon aprenentatge de la llengua donant una bona acollida e integració del alumnat al centre amb un bon vincle afectiu,
I el Consell d’Europa té com objectiu central el desenvolupament de la competència plurilingüe i pluricultural lo que exigeix per part dels professors una major consciència de la diversitat lingüística i cultural. És donen quatre eixos per intentar donar resposta a la diversitat de les llengües i cultures:
- Necessitat de considerar totes les àrees lingüístiques del curriculum, es a dir, integrar les llengües
- Aprendre la llengua a través del curriculum
- Intercomprensió de les llengües on s’hauria d’aprofitarels avantatges que de la seva comparació i contrast es deriven.
- La consciència lingüística i l’obertura a les diferents llengües
Amb això els alumnes desenvolupen capacitats i actituds positives respecte als fets lingüístics. El que es vol és desenvolupar la cultura lingüística i l’acceptació i comprensió del món on vivim.
REFLEXIÓ PERSONAL
JULI PALOU – MONTSERRAT FONS, en quant a aquest article no ens ha donat temps de fer-ho a classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario